Thursday 7 August 2014

10 KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE


GLA COMPLEX shaklee diekstrak dari  borage yang ditanam secara organik yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah diserap.

GLA COMPLEX shaklee biasanya digunakan untuk kitaran haid, sakit kepala, simptom PMS, serta untuk mereka yang menopause.

Namun pada hakikatnya, ramai yang beranggapan bahawa GLA Complex Shaklee ini hanya untuk wanita sahaja. Sebenarnya Gla Complex juga membantu memperbaiki masalah prostat lelaki, masalah kencing manis dan darah tinggi. Ini bermakna Gla Complex Shaklee amat sesuai untuk di ambil oleh golongan wanita dan lelaki.

Untuk makluman semua, Gla Complex juga boleh membantu merawat terutama bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat. mereka yang mempunyai masalah menstrual, dan  masalah monopause sindrom.

PERBEZAAN SHAKLEE

Apa beza di antara GLA dan EPO ?

GLA COMPLEX SHAKLEE diekstrak dari  borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. 

Borage ini juga adalah 3 kali lebih tiggi dari segi bioavailabiliti berbanding EPO. 

Setiap kapsul shaklee mengandungi lebih 300 mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ia juga turut digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E. 

Kebanyakan GLA ( gamma-linolenic acid ) tersedia dipasaran di hasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO)
Manakala, GLA SHAKLEE diekstrak daro borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.

Kesegaran dan keberkesanannya terpeliaran oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang di patenkan.

Bioavailabilitinya di buktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam set dan tisu.

10 MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX

1. Herba tradisi yang dipercayai.
 Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2. Mengawal selia estrogen dan testosteron.
* Gla membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hoemon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi dan sakit payudara.
* Memperbaiki prostatomegaly, memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

3. Melambatkan menopaus.
Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadama, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan,mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4. Menentang Kanser.
GLA adalah antioksidan yang meningkakan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

5. Memperbaiki inflamasi kulit.
Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6. Menghalang komplikasi diabetes.
Merendahkan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

7. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan.
Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingatuntuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.

8. Menghalang tekanan darah tinggi.
Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

9. Memperbaiki tekstur rambut.
Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

10. Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD)
Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak beraustisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.




































*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment