Monday 18 August 2014

TIPS MUDAH HAMIL DENGAN GLA COMPLEX

Buat kali ini saya ingin berkongsi dengan semua tentang tips mudah hamil dengan Gla Complex Shaklee. Tujuan saya tidak lain tidak bukan adalah untuk berkongsi dengan pasangan sama ada yang baru berkahwin ,mahupun yang sudah lama berkahwin yang ingin mendapatkan zuriat, InsyaAllah. 

Alhamdulillah, Gla Complex Shaklee semakin hari semakin mendapat sambutan yang luar biasa dari ramai pasangan kerana di katakan cara mudah untuk mendapatkan zuriat dan cara hamil yang paling senang. InsyaAllah, kita hanya berusaha yang terbaik untuk diri sendiri namun Allah jua yang Maha Pemberi Rezeki tersebut. 


BAGAIMANA GLA COMPLEX BERTINDAK UNTUK MEMBANTU ANDA MUDAH HAMIL?

Paras kolesterol dalam tubuh dapat dikurangkan dengan pengambilan Gla Complex ( Gamma-Linolenic Acid ). Gla juga memainkan peranan dalam memberikan kelegaan sekirannya wanita sedang mengalami Sindrom Pra Haid (PMS) seperti angin senggugut, kesakitan, dan sakit payudara. Di samping itu, Gla Complex akan merangsang penghasilan dan peningkatan lendir serviks yang berkualiti tinggi bagi menjamin kesuburan wanita. Malah, Gla Complex berfungsi secara teraputik dengan mendorong penghasilan Prostaglandin E1 yang membantu melegakan kesakitan dan kekejangan otot. 

BAGAIMANA GLA COMPLEX BERTINDAK SEWAKTU ANDA MENGHADAPI SINDROM PMS?

Apabila seseorang menghadapi masalah senggugut, biasanya kekejangan otot dalam rahim dan sekitarnya. Kajian telah mendapati bahawa punya berlakunya kekejangan otot ini di sebabkan oleh tubuh badan wanita tersebut tidak dibekalkan dengan Gla secukupnya. Justeru, pengambilan Gla yang mencukupi adaah di galakkan bagi menampung kekurangan Gla yang ada dalam tubuh badan. 

TAPI SEBENARNYA, BAGAIMANA TIPS MUDAH UNTUK HAMIL?

Bagi menjamin kesuburan yag tinggi, seorang wanita perlulah mempunyai lendir serviks yang terjamin kualitinya dan berwarna putih telur. Jika anda seorang yang amat teliti, anda akan mendapati sebulan sekali seorang wanita pasti akan menghasilkan cecair putih telur tersebut. Hal ini menandakan seseorang wanita tersebut sedang menghadapi waktu subur. Namun begitu, tidak semua orang akan menghadapi cecair putih telur yang manandakan seseorang itu "subur" .

 Jadi, di sinilah Gla Complex memainkan peranan sebagai pemangkin lendir serviks tersebut. Sekaligus, akan membantu sperma mudah untuk berenang-renang dengan laju terus menuju ke uterus masuk ke tiub fallopio dan destinasi terakhir ialah sel ovum. Cecair subur ini juga membantu memanjangkan hayat sperma di dalam tiub fallopio sehingga menjangkau lima hari atau lebih kurang seminggu. Dari sudut positifnya, walaupun tidak menepati waktu subur anda, namun peluang tetap cerah kerana sperma masih lagi berenang-renang di dalam tiub fallopio hingga hari ke lima !!! 

Untuk wanita di luar sana yang ingin mendapatkan zuriat, cubalah mengamalkan makanan tambahan Gla Complex daripada shaklee yang di jamin berkesan, selamat dan semulajadi berkesan. Anda juga di sarankan untuk menbuat ujian terhadap cecair serviks anda. Tips terakhir untuk anda, jika cecair serviks anda tebal, warnanya agak kecoklatan dan kering. Itu adaah penanda kita baik kerana ia boleh menghalang pensenyawaan berlaku. jadi sememangnya amat mustahak untuk kita mengetahui status cecair serviks kita.

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment