Thursday 27 March 2014

5 RESEPI 2 PANTANG LARANG ESP SHAKLEE

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT PETANG SEMUA :)

Hari ini saya nak berkongsi dengan semua baagimana cara bancuh ESP. Minuman yang sedap, enak dan sangat berkhasiat unuk di nikmati tidak kira pagi, petang mahupun malam. Namun begitu, terdapat dua pantang larang pula... haaa, apakah ia? mari baca :)



Sepanjang promosi Mac 2014 ini beli 6 percuma 1, sana-sini cerita tentang ESP, ESP dan ESP shaklee kan? ohh, penangan mu sungguh menawan, ramai orang terpikat dengannya termasuklah saya sendiri. Makan ESP, minum ESP, mandi ESP, dan tidur pun dengan ESP. EHH... biar betul. Tapi itulah hakikatnya. Mana-mana ibu mengandung, ibu yang sedang berpantang, malah golongan yang ingin berdiet dan golongan yang nak ganti puasa, pakat borong ESP untuk simpanan mereka kerana takut nanti stok habis di gudang shaklee.

Sebelum itu, bagaimana rasa ESP shaklee ni ye? Ok, rasanya seperti soya, tetapi ia tiada gula tambahan, bahan pewarna, bahan pengawet, 100 % NON-GMO soy. Jadi, bayangkan ESP shaklee ini rasanya plain sahaja ye. 

Ok, meh nak kongsi resepi ESP shaklee yang superb sedap.

1) Masukkan 1 sudu besar oren sunquick dalam shaker, kemudian masukan setengah 1 1/2 sudu  ESP dalam shaker berserta air masak (suhu bilik/sejuk) sebanyak 200ml. Goncangkan dan sedia untuk dinikmati.

2) Masukkan sebotal jus minuman Twister ke dalam shaker, tidak kira sebarang perisa seperti mangga, laici, oren atau blackcurrent, kemudian masukan 1 1/2 sudu ESP. Goncangkan dan sedia untuk di minum.

3) Potong 2 biji pisang secara kecil-kecil, masukkan ke dalam blender comel anda kemudian tambahkan pula 2 sudu Quaker Oat dan 1 1/2 sudu ESP. Jika anda mahukan yang lebih sedap, masukkan juga kuib ais. kisarkan minuman anda bersama 250ml air sehingga hancur. Taraaa.... siap sudah smoothie ESP BANANA OAT anda. Minum semasa sarapan pagi, saya gerenti kenyang sampai tengah hari :)

4) Bagi penggemar coklat, anda mesti sukakan resepi ini. Masukkan 2 sudu serbuk coklat Cabbury ditambahkan dengan susu dutch lady perisa kegemaran anda sebanyak 200ml dan campur dengan 1 1/2 sudu ESP. Shake dan minum. walaweh...enak tak  terkata.

5) Bagi yang berdiet, campurkan 1 susu cinch shake perisa coklat dan 1 1/2 susu ESP bersama 200ml. shake selama 1 minit dan sedia untuk diminum.

Tapi ingat, ada 2 pantang larang terbesar dan menjadi kesalahan sangat besar jika anda lakukannya. 

1- JANGAN BANCUH ESP DENGAN AIR PANAS ATAU SUAM. KECUALI AIR SEJUK/ SUHU BILIK

2- JANGAN BANCUH ESP DENGAN MINUMAN BERKAFEIN SEPERTI KOPI/TEH 

Namun begitu, selagi anda tidak melanggar 2 peraturan ini, maka anda diberi kebebasan seluas lautan untuk bereksperimentasi dengan cara bancuhan ESP mengikut kegemaran anda. 

SELAMAT MENCUBA, KEEP SMILE :)

Dapatkan ESP anda segera, cepat-cepat jangan terlepas. Takut anda tergigit jari pula.


Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

........................................................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment