Tuesday 31 March 2015

TIPS SUKSES DIET SEMINGGU!!!!



Benarkah boleh sukses diet dalam masa seminggu ye? wahhh, isu yang menarik untuk di kupas dengan lebih lanjut. Jom semua kita korek isu ini.

Dengan mempunyai senarai makanan untuk seminggu sebenarnya memberi inspirasi agar anda terbiasa dengan pengambilan makanan sihat. Langkah terbaik ialah dengan mempelbagaikan jenis hidangan sepanjang diet agar anda tidak bosan.


ISNIN

Makanlah segala jenis buah kecuali pisang. Tembikai memiliki kandungan kalori yang rendah berbanding dengan buah-buahan yang lain. Makan buah-buahan sepanjangan hari pertama ini. Untuk minuman pula, teh tanpa gula , jus kranberi dan air putih boleh menjadi pilihan.





SELASA

Hari kedua yang harus anda lakukan adalah mengikuti diet ketat sayuran. Makanlah segala jenis sayuran, baik mentah ataupun direbus dengan selera anda. Elakkan menggoreng atau menumis. Upayakan makan sayuran hijau dan hindari kacang panjang, buncis mahupun jagung. ketika makan malam, sebagai penghargaan terhadap komitmen anda sendiri, nikmatilah kentang rebus. Jangan makan buah-buahan sama sekali pada hari kedua.




RABU

Gabungkan makanan hari pertama dan hari kedua pada hari ketiga ini. Jika anda mengikuti program hari pertama hingga hari ketiga tanpa melanggar pantang pada hari keempat, anda semestinya telah kehinlangan lebih kurang 3 kg. Tahniah buat anda!




KHAMIS

Pada hari keempat, makan sebanyak lapan biji pisang dan susu rendah kalori. Kedua-dua jenis makanan dan minuman tersebut mengandung karbohidrat dan kalori yang diperlukan serta menggantikan keprluan anda setelah tiga hari pertama program. Olah makanan dengan menjadikan pisang dan susu sebagai bahan asas seperti milkshake atau smmothie pisang.


JUMAAT

Makan daging dengan tomato mentah atau direbus. Boleh juga digantikan dengan ayam panggang atau ikan rebus berserta enam biji tomato segar sepanjang hari. nasi boleh dimakan dua kali dalam sehari tetapi hanya untuk sesudu besar. Namun, elakkan memakan nasi pada malam hari.




SABTU

Untuk hari keenam, mulakan dengan sarapan protein dan makan tengah hari dengan lima sudu besar nasi ( makanan yang sema seperti hari kelima)  dan sayuran. Makan mengikut keinginan anda, bahkan anda boleh makan dua hingga tiga kuantiti protein pada hari ini. Elakkan kentang!. 



AHAD

Anda boleh mengambil lima sudu besar nasi daripada beras perang bersama sayur-sayuran dan buah-buahan sihat yang beraneka warna. Minum jus sangat membantu tubuh anda. Pastikan jus buah anda tanpa pemanis.



Jika anda sangat disiplin dalam berdiet berkemungkinan besar berat anda pasti turun dalam masa seminggu. Namun begitu, jika anda kurang disiplin, anda sememangnya memerlukan bantuan vitamin untuk kurus sebagai makanan tambahan untuk anda. Apakah ia?

Haruslah Shaklee!!


  • Lecithin / Omega Guard = Membakar lemak
  • Alfalfa Complex = Membuang lemak
  • Herb Lax = Memudahkan lemak dan toksin di angkut keluar

Anda boleh baca keterangan lanjut dalam entry saya sebelum ini ye Set Kurus Mantop Shaklee

Selamat Berdiet semua :)



*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment