Thursday 17 January 2013

Cara pilih vitamin terbaik

Manfaat B Complex


Kebanyakan kita sering mengalami badan lesu, letih, stress dan banyak lagi masalah kesihatan yang sering kita alami. Tahukah anda bahawa sebenarnya segala tersebut kesan daripada kekurangan vitamin dalam badan kita??  Jadi hari ni saya nak kongsi dengan anda vitamin yang sesuai untuk badan kita. Oleh itu, saya nak suggest kepada anda semua vitamin B complex.

Manfaat kepada kesihatan
  • Menggalakkanpenghasilan tenaga
  • Mengekalkan kesihatan otot dan kulit
  • Menguatkan sistem pertahanan badan dan saraf

Fungsi vitamin B Complex ini menggalakkan pembakaran khabohidrat, lemak dan protein menyebabkan ia di gunakakan untuk menguruskan badan. Kajian juga telah di buat  dengan menunjukkn vitamin B Complex ini membantu simptom-simptom dan tanda-tanda masalah kesihatan berkaitan dengan penyakit diabetes dan pengambilan alkhohol. Malah ia di percayai mampu mengurangkan risiko penyakit kanser.

Kekurangkan vitamin B Complex boleh menyebabkan:
  • Kekurangan darah merah
  • Kelesuan dan keletihan
  • Hilang selera makan 
  • Sakit abdomen
  • Tekanan perasaan
  • Rasa kebas dan senggal-senggal badan
  • Ekzema
  • Gangguan dan kecacatan bayi yang di lahirkan

Vitamin B Complex Shaklee ini adalah pilihan terbaik untuk anda!!

Untuk maklumat lanjut dan pesanan, anda boleh menghubungi saya call/sms 0135954921 atau emel saya luvly.izzati@gmail.com dan facebook saya Ezaty Rusman




No comments:

Post a Comment