Friday 11 January 2013

Kulit Bebas Jerawat Tanpa Mengelakkan Makanan Kegemaran

Haii.... Senyum dulu (alahai comelnya!!!)

Umum mengetahui, ramai yang berpendapat bahawa makanan seperti coklat, kekacang, makanan yang bergoreng (konon-konon banyak minyak) akan menyebabkan jerawat akan tumbuh di merata-rata tempat di muka kita. Oleh itu, ramai juga yang sanggup "berpuasa" menahan rasa untuk memakan makanan kegemaran kita. (ohh, kesiannya).

Jom baca fakta dulu ye...

TAK PERLU MENGELAK DARIPADA MAKANAN KEGEMARAN


  • Makanan berminyak atau coklat akan menyebabkan kulit muka anda berjerawat sebenarnya hanyalah mitos semata-mata. Jerawat berlaku apabila liang-liang roma anda tersumbat dan disekat oleh minyak, sel kulit, dan bakteria yang akhirnya akan menyebabkan keradangan. 
  • Sesetengah makanan boleh mencetuskan tindak balas hormon yang membawa kepada penumbuhan sel kulit yang cepat dan menyebabkan kulit menjadi cepat berminyak.



P/s: Tapi kalau doktor dah nasihatkan bahawa kulit anda sangat alergik maka jangan cuba-cuba untuk mencuba juga makanan kegemaran tersebut.Nanti menyesal tak sudah pulak.

Untuk mengetahui vitamin apa yang sesuai untuk merawat jerawat tersebut, nantikan enty seterusnya daripada saya. Anda juga boleh menghubungi saya sama ada sms/call 0135954921 @ emel saya luvly.izzati@gmail.com @ laman sosial facebook Ezaty Rusman.

No comments:

Post a Comment