Friday 11 January 2013

Tips-Tips Mengelakkan Jerawat

Jerawat!!!! alaaa.....malunya!! ohhh noo...!!

Sememangnya sangat stress memikirkan jerawat yang timbul di muka kita walaupun hanya tumbuh 1 biji sahaja. Jangan risau usah khuatir, saya ada tips bagaimana mahu mengatasi masalah ini.
Jom sama-sama kita baca 10 tips untuk menjadi perkongsian bersama.





  • Jangan membiarkan rambut menutupi muka
Jika rambut anda panjang, jangan membiarkan rambut anda menutupi muka. Pastikan rambut anda di ikat dengan rapi bagi mengelakkan wajah anda di hinggapi jerawat.Tahukah anda bahawa rambut mempunyai minyak yang mampu menyumbatkan liang-liang kulit muka anda.


  • Jangan berjemur di bawah terik mentari/matahari

Sinar UV merupakan musuh utama kepada kulit muka anda. Keadaan ini akan menyebabkan kulit berisiko untuk mendapat kanser kulit, penuaan pra matang, dan mudah berkedut.
  • Elakkan menyentuh wajah
Ketahuilah anda bahawa tangan kita mempunyai bakteria yang banyak. Jadi anda perlu mengelakkan tangan anda daripada menyentuh dan meraba kulit muka anda kerana di khuatiri kulit muka anda berisiko di hinggapi jerawat.
  • Banyakan minum air masak

Minum air masak mampu membantu kulit anda sentiasa berhidrasi dan dapat melembabkan kulit muka anda.
  • Jangan picit!!

Memicit jerawat bukanlah satu jalan penyelesaian yang terbaik. Keadaan ini akan lebih memburukan keadaan dan menyebabkan parut. Cuba anda menahan diri supaya tidak memicit jerawat tersebut sebaliknya hanya membiarkan sahaja jerawat tersebut sehingga betul-betul masak.

 Bagi mendapatkan produk kami yang berkaitan dengan jerawat tersebut anda boleh menghubungi saya sms/call 0135954921 @ emel luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment