Thursday 6 February 2014

5 Manfaat Multivitamin


Tahukah anda manfaat pengambilan multivitamin? Mari kita baca sedikit info tentang manfaatnya.

Dalam era globalisasi yang serba sibuk ini, adalah amat sukar untuk kita menjamin bahawa kita mampu memperoleh nutrien yang mencukupi untuk mengekalkan kesihatan dan kecergasan badan kita. Oleh sebab itulah, pengambilan multivitamin ini amat penting. Mengambil multivitamin pada setiap hari akan menjamin bahawa anda akan menelan nutrien yang mencukupi untuk terus mengekalkan kesihatan semua organ-organ penting.

Lelaki VS Wanita.

Kedua-dua golongan ini, baik lelaki mahupun wanita dewasa sesuai mengambil multivitamin ini.Hal ini kerana, kandungan mineral dan nutrisi yang terdapat didalamnya amat sesuai untuk diet harian mereka. Salah satu multivitamin yang terbaik di pasaran ialah VITA- LEA IRON FORMULA. Ia sesuai untuk kedua-dua golongan ini untuk meningkatkan kesihatan dalaman dan juga luaran mereka.

5 Manfaat Pengambilan Multivitamin.

1) Dos harian yang cukup.
- Multivitamin semestinya merangkumi semua vitamin dan nutrien yang lengkap sebagaimana yang telah disarankan. Multivitamin juga boleh dihasilkan untuk memenuhi keperluan keadaan. Sebagai contoh, individu hamil dan umur tertentu.

2) Membantu Menampung Kekurangan Nutrisi daripada Makanan.
- Pada asasnya, tubuh memerlukan 13 jenis vitamin penting untuk berfungsi dengan betul dalam mengawal selia prestasi penting dalam tubuh. Ia terdiri daripada Vitamin A ,B, C, D, E , K, B12, dan 7 vitamin B-kompleks. Majoriti vitamin-vitamin ini ini diperoleh badan kita melalui makanan yang kita ambil. Kebanyakan dan kematian adalah disebabkan oleh kekurangan pengambilan beberapa vitamin penting. Disinilah multivitamin memainkan peranan untuk menampung kekurangan vitamin yang kita dapat dari makanan harian kita. 
- Dengan fakta yang ada, adalah tidak mungkin bagi seseorang itu untuk menolak pengambilan multivitamin pada setiap hari. 
- Jadi, persoalannya sekarang, adakah pengambilan multivitamin masih baik sedangkan majoriti daripada kita telah mengambil diet harian yang penuh nutrien ini? Jawapannya mungkin tidak wajib, namun begitu semua orang masih boleh mendapatkan nutrien yang lengkap tanpa perlu memikirkan lompang-lompang yang tertinggal dengan mengambil multivitamin setiap hari. 

3) Multivitamin untuk Golongan Ibu Hamil.
- Seperti yang telah dinyatakan di atas,manfaat yang terang lagi jelas bahawa pengambilan mutivitamin untuk menampung kekurangan vitamin/ nutrien. Sesetengah keadaan tertentu boleh meningkatkan keperluan makanan multivitamin.
- Contohnya, wanita hamil. semasa trimester pertama mereka. Doktor akan mensarankan mereka mengambil multivitamin. Itu bukan sahaja memberi ibu-ibu pemakanan yang mencukupi bahkan vitamin yang betul untuk berkongsi manfaat dengan anak di dalam kandungan mereka. Dengan mengambil multivitamin pada setiap hari mampu mengurangkan risiko kekurangan zat makanan daripada seorang ibu kepada anak didalam rahim.

4) Golongan yang Selalu STRESS.
- Tekanan juga menjadi salah satu sebab seseorang itu mengambil multivitamin. Terutamannya golongan yang sering sibuk , perlu melakukan tugasan harian yang banyak, dan tidak cukup masa untuk makan mengikut keperluan diet harian. Multivitamin adalah satu kemestian untuk memastikan mereka sentiasa sihat tanpa sebarang risiko kesihatan dalam jangka masa panjang. Multivitamin juga mampu mengurangan risiko penyakit kanser atau mana-mana penyakit kardiovaskular.

5) Gabungan Pelbagai Vitamin.
- Ramai yang telah berpuas hati dengan amalan pengambilan multivitamin pada setiap hari. Hal ini kesan daripada sinergi atau gabungan bahan-bahan tambahan yang terdapat dalam multivitamin. Vitamin antioksidan larut lemak seperti vitamin E, bertindak untuk meneutralkan agen radikal bebas yang bahaya dalam badan. Vitamin ini juga mengekalkan kulit yang sihat melalui pengeluaran sel membran, peredaran darah, jantung, saraf, sel-sel darah merah dan otot. Satu lagi antioksidan Vitamin C, yang berkesan melawan jangkitan sel darah dan juga penting untuk pembentukan kologen, penyembuhan luka dan pembentukan struktur tulang, kapilari dan gigi. Vitamin juga membantu penyerapan zat besi daripada sumber tumbuh-tumbuhan. Vitamin A, D, K dan nutrien tambahan lain juga dijumpai dalam multivitamin yang mempunyai fungsi-fungsi penting dalam tubuh. Dan tentulah, mutivitamin itu adalah VITALEA IRON FORMULA. 

Dapatkan multivitamin anda sementara promosi Februari berlangsung, BELIAN 6 PERCUMA 1.

Hubungi Saya:

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

................................................................................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment