Thursday 27 February 2014

KULIT SEMAKIN CANTIK DENGAN ESP SHAKLEE




Ramai pengguna tegar ESP Shaklee claim kulit semakin glowing dan cantik. Ada pulak yang dakwa “eye bag” atau mata sembab hilang lepas guna ESP. Ada juga yang mendakwa berat badan naik selepas ambil ESP.
So, saya nak terangkan disini apa kaitan ESP dengan semua dakwaan diatas. Betul ke dakwaan tu?
OK, soalan. apakah kandungan utama ESP shaklee?
1. Non GMO soy protien
2. asid amino lengkap (22 komponen asid amino)
Ramai wanita termasuk juga lelaki yang nak slim dengan melakukan diet yang salah. Mengurangkan protin dalam makanan seharian. Memang pasti akan kurus disebabkan otot-otot anda semakin mengecut ( Otot kecut tak mampu membakar lemak,Kena ingat tu selalu). tetapi timbul pula masalah keletihan , mata menjadi sembab, kulit makin kendur atau paling senang , nampak tua sebelum umurnya. Semua orang akan tua dan pasti kulit tetap kendur. Tapi kalau boleh kendur selepas umur yang sepatutnya.
Tahu tak apa fungsi protin dan asid amino dalam tubuh manusia?
Kandungan utama protin adalah asid amino. Apabila seseorang mengambil sumber protin dalam makanan, sistem pencernaan kita akan memecahkan protin kepada asid amino dalam pelbagai jenis untuk pelbagai tujuan. Setiap sel tubuh kita akan memilih jenis asid amino tertentu apabila dibawa bersama-sama didalam salur darah. Antaranya adalah untuk membina dan menggantikan sell tubuh yang rosak dan mati, membina antibodi, sel darah,hormon dan enzim.
Otot, rambut, kulit dan mata terbentuk dari protin. Kekurangan protin akan menjejaskan organ-organ tersebut. Sebab itu lah ramai yang mendakwa kulit semakin cantik dan semakin glowing selepas guna ESP. Bukan itu saja , ada lagi..hati, buah pinggang, jantung paru-paru,otak,sistem saraf dan kelenjar seperti thyroids, pankreas dan pituitari juga sangat memerlukan protin yang mencukupi.
Kaitan protin dan kolagen.
Kolagen adalah seperti “simen”kepada kulit. Kulit yang anjal menunjukkan kolagen yang kuat didalam tubuh. Ia adalah pengikat antara sel-sel didalam tubuh kita. kolagen terbentuk daripada Fibrois protin dan merupakan 30% daripada jumlah protin seluruh tubuh badan manusia.
Anda boleh lihat, sekiranya seseorang itu mengalami kekurangan protin, biasanya otot-otot dan kulit akan kelihatan kendur seperti otot dibawah lengan dan bahagian punggung.
So cukup serba sedikit maklumat tentang protin.
oooo. Ada lagi. Berapa banyak protin yang perlu dimakan setiap hari?
Kadar biasa keperluan protin adalah sebanyak 1gm/1kg berat badan. Kalau berat badan 50kg, bermakna jumlah protin yang patut diambil adalah sebanyak 50gm sehari. Banyak kan? Jadi sumber protin terdapat dalam banyak makanan seperti daging, kekacang, telur putih, dada ayam. Secara asas semua jenis sumber makanan dari binatang mengandungi protin dan juga semua jenis kekacang.
ESP merupakan makanan tambahan dan bukan pengganti sumber protin anda.Makan sumber protin dan tambah ESP dalam diet harian.


 Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
..............................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment