Thursday 6 February 2014

Vitamin Menyusu - Susu Badan Melimpah Ruah

Penting ke Vita-Lea Iron Formula tu?

Jawapannya; Ya, ia sangat penting. Hal ini kerana Vita-Lea ini bukan sahaja mampu membantu anda menambahkan kuantiti dan kualiti susu ibu, bahkan ia adalah mutlivitamin yang mempunyai 1001 kebaikan. Nak tahu apa kebaikannya? Ayuh, kita sama-sama mengupas fakta ini ke akar umbi.

Kenapa Vita-Lea penting?

Vita-Lea merupakan multiviamin dan mineral. setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrakkan daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sejajar dengan saranan RDA.


Apakah Mineral penting tu?


               Vitamin A, Vitamin D, Vitamin E, Asid Folik, Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B6,                    Vitamin B12, Biotin, Vitamin B5, Kalsium, Fosforus, Iodin, Zat Besi, Magnesium, Copper dan                       Zink.

Marcapada ini, dunia kita di sibukkan dengan bermacam ragam kehidupan. Hal ini telah dibuktikan apabila para wanita yang telah bergelar ibu sering kali memegang jawatan superMark yang hebat. Hal ini akibat daripada kekangan masa. Oleh hal yang demikian, para ibu  memerlukan tenaga fizikal yang super hebat. Bayangkan saja, ibu-ibu perlu menjadi isteri, ibu, cikgu, jururawat dan tukang masak yang hebat dalam masa satu hari. Tidak termasuk ibu-ibu yang menyusukan anaknya. Saya sangat pasti para ibu menyusu masih gagal mengambil makan yang seimbang mengikut piramid makanan.

Keberhasilan kegagalan ini, sudah terang lagi bersuluh bahawa tubuh telah kekurangan nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh bagi menjana tenaga dan kesihatan. Apatah lagi nutrien tersebut perlu di kongsi oleh si cilik.Hal ini nyata akibat kekurangan nutrien akan menyebabkan badan menjadi lemah lantas jatuh sakit. Mahukah kita jatuh sakit?

Tidak semua yang mengabaikan pemakanan seimbang. Ramai juga yang sedar akan pengambilan pemakanan yang seimbang. Namun begitu, lantaran terlalu dihadapkan dengan kesuntukan masa, kita juga sering lupa untuk memastikan akan kebersihan makanan tersebut. Sebagai contoh, membasuh sayuran , cara memasak,dan penggunaan peralatan yang kotor akan  menyebabkan seisi keluarga mengalami keracunan makanan. Tidak termasuk kandungan nutrien yang ada dalam sayuran dan buah-buahan tersebut.

Disinilah Vita-Lea memainkan peranannya. Bukan dengan pengambilan Vita-Lea ini, kita perlu mengetepikan pengambilan makanan yang seimbang. Justeru, pengambilan Vita-Lea ini akan melengkapkan dan menampung kekurangan nutrien yang di perlukan oeh tubuh.Selain itu, ia juga membantu tubuh untuk kekal sihat dan cergas untuk melalukan aktiviti harian yang super banyak.Lantaran itu, apabila badan sihat, cergas dan mempunyai daya tahan yang tinggi, secara tidak langsung ia akan membantu membantu tubuh ibu menghasilkan susu yang banyak dan pekat.

Jangan ketinggalan untuk mendapatkan stok anda sementara promosi februari 2014 masih berjalan.

Hubungi saya:

 Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/


..................................................................................................................................................................


*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment