Wednesday 12 February 2014

MASKER SEMULAJADI BERKESAN

WAHHH! kelasssss tajuk tu kan. Nak tahu apa bahan semulajadi tersebut? Haruslah kulit buah-buahan dan sayur-sayuran. APA YANG PENTING? RAAAJIINN!!!

Dalam seantero dunia ini, setiap perempuan pastinya selalu ingin kelihatan cantik. Berbagai perawatan di salon kecantikan pun banyak dilakukan oleh sebahagian wanita. Rutin melakukan perawatan di salon banyak membuang duit? Cara tepat untuk mengatasinya adalah cuba lakukan perawatan kecantikan sendiri dirumah dengan berbagai bahan yang ada di dapur.



Yuup, jangan langsung membuang kulit buah dan sayur. Ternyata kulit buah dan sayur banyak mengandung nutrisi yang baik untuk perawatan kecantikan. Yuk intip manfaat dari kulit buah dan sayur tersebut seperti dikutip dari Boldsky :

Kulit timun


Timun adalah salah satu sayuran yang banyak digunakan untuk perawatan kulit. Tak hanya bahagian isinya saja yang dapat digunakan untuk masker wajah, kulit mentimun juga berguna untuk membantu mengurangi noda hitam pada wajah.  Cuba terapkan kulit timun yang telah dihancurkan sebagai masker setiap malam sebelum tidur pada wajah. 


Kulit kentang


Kulit kentang ternyata berguna untuk merawat kulit yang berjerawat. Kulit kentang juga mengandung vitamin C yang dapat membantu mengatasi masalah jerawat. Gunakan masker kulit kentang rutin sebelum tidur untuk membantu agar jerawat tidak berkembang.


Kulit lemon



Kulit lemon juga kaya akan vitamin C dan dapat digunakan untuk membantu mencerahkan kulit secara alami. Selain itu kulit lemon juga dapat mengatasi masalah tumbuhnya bulu halus pada wajah.


Kulit lobak


Jus buah lobak berguna untuk meningkatkan ketajaman penglihatan. Tak hanya isi, kulit lobak juga ternyata dapat digunakan untuk mengatasi kerutan pada wajah. Letakkan kulit lobak bersih pada kerutan sebagai masker untuk membantu mengurangi garis kerut gelap. Terapkan setidaknya 2 kali dalam seminggu.

Kulit pisang



Tak hanya buahnya yang enak dimakan, kulit pisang juga bisa dimanfaatkan loh.. Kulit pisang membantu menghilangkan bekas luka dan juga mencerahkan wajah. Caranya gosokkan bagian dalam kulit pisang yang berwarna putih di sekitar wajah dan leher atau pada bekas luka. Diamkan selama 10-15 minit kemudian bilas dengan air. Lakukan secara rutin untuk mendapat hasil maksima.

haaa.. senangkan.. nak chantek nak gebusss kene la rajin-rajin ye.. luaran wat masker semulajadi ni.. utk dalaman makan vitamin shaklee.. makan SET KECANTIKAN SHAKLEE ... sebab shaklee juga semulajadi..takkan pakai masker skali tapi nak gebuss terus kan.. pelan-pelan la.. konsisten pakai k.. selamat mencubaaaaa...

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

.........Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian boleh PM inbox saya.....................
.........................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment