Sunday 16 March 2014

KEBAIKAN DAN KEBURUKAN ESP SHAKLEE


Kita kerap diperdengarkan di wahana media massa, baik elektronik mahupun bahan cetakan tentang ESP SHAKLEE. Apakah itu? Untuk apa? Betul-betul berkesan ke?


Okeylah semua, mari saya terangkan apakah itu ESP SHAKLEE yang sering diuar-uarkan itu.ESP adalah ENERGIZING SOY PROTEIN. Antara sebab utama, soy protein ini tersangatlah popular dan merupakan produk paling laris ialah ESP INI MEMBEKALKAN SUMBER PROTEIN. Sudah terang lagi bersuluh, semua orang pasti tahu badan kita memerlukan sumber protein. Dalam pemakan harian kita juga mempunyai protein seperti dalam ikan, ayam, daging. Tapi masih tidak cukup,  masih juga tidak sihat kan.kenapa? Haa... Cuba kita tengok pula, untuk makan sumber protein seperti yang saya nyatakan , kita haruslah memasaknya terlebih dahulu kan? Jadi, dek kerana masak menggunakan bahan pemanas seperti api, oven dan sebagainya, secara automatik kandungan dalam protein akan berkurangan sekaligus akan musnah. So, ia sememangnya tidak cukup untuk menampung kita yang kerja kadang-kadang tak cukup 12 jam ni.




KALAU TAK CUKUP PROTEIN, APA AKAN BERLAKU?

  • Rasa lemah lesu dan tidak bermaya yang akhirnya akan membuatkan anda menggeletar.
  • Kolesterol tinggi dan secara tidak langsung tekanan darah rendah dan akan menyebabkan seseorang itu kerap berasa pening.
  • Punca ulser perut dan ulser usus.
  • Luka lambat sembuh dan akhirnya berparut.
  • Gangguan penglihatan dan lama-kelamaan menjadi kabur.
  • Antibodi lemah (senang mendapat penyakit kerana antibodi tidak mampu melawan penyakit- kurang ketahanan)






KEBAIKAN ESP SHAKLEE.


  1. Untuk wanita yang ingin mengandung atau merancang untuk hamil. ESP mampu pulihara dan pelihara rahim kita.
  2. Untuk wanita yang sedang hamil. ESP kuatkan rahim akan akan membantu menguatka otot bayi. Malah ESP merupakan protin yang bagus untuk tumbesaran.
  3. Untuk wanita yang menyusukan bayi. ESP akan memperbanyakkan pengeluaran susu ibu. cukup protin, cukup tenaga dan mampu menghasilkan susu yang berkhasiat.
  4. Untuk sesiapa sahaja yang ingi menstabilkan hormon. ESP mengandungi kacang soya yang mengandungi isoflavon. Ia membantu memulihkan hormon wanita. 
  5. Untuk sesiapa yang mahu kurus. ESP akan membuatkan kita kenyang dan nafsu makan juga boleh turun.
  6. Untuk yang ingin kekal sihat. ESP mampu memberikan ketahanan kepada badan dan menjadi satu pelengkap nutrien dalam badan kita. Jadi, apabila semua mencukupi maka antibodi akan menjadi kuat dan mampu melawan penyakit yang datang, InsyaAllah.
  7. Untuk yang ingin cantik. ESP boleh membuatkan kulit kita anjal, gebu dan cerah berseri. Bila dah cantik, tidak perlu susah-susah tepek mekap tebal-tebal. Natural Beauty uolls!!
  8. Untuk sesiapa yang bercadang ingin berpuasa. ESP bekalkan tenaga yang berpanjang, tapi lapar dan dahaga itu tetap ada cuma badan tidak berasa lemah.

KEBURUKAN ESP SHAKLEE


Kesan-kesan negatif yang sering kali terjadi apabila kita beli tapi tak minum, kita beli tapi tak amal, kita beli tapi tak ikut peraturan pemakanan yang betul. Rugi...Rugi...Rugi...walhal, caranya amat mudah dan ternyata semudah ABC. Bancuh 1 sudu besar ESP  dengan minuman kegemaran anda, goncang dan siap! Boleh diminum sekarang. Bila semuanya TIDAK, maka ia akan menjadi TIDAK. Nak salahkan siapa, tak baik tau.

So, sekarang tengah ada promosi ESP beli 6 percuma 1 untuk bulan MAC 2014. keada sesiapa yang berminat, atau ingin mencuba ESP shaklee ini jangan segan-segan hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma daripada saya.

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
........................................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment