Wednesday 26 March 2014

TURUN BERAT BADAN TANPA DIET

 Assalamualaikum, hai semua. moga ceria selalu ye :)

Wah..kelas kan tajuk saya pada entry kali ni... persoalannya, BOLEHKAH? Jom kita layan...

Pada hakikatnya, kita tidak boleh terlampau memaksa diri untuk menurunkan berat badan. Sebenarnya, tidak ada cara khusus untuk menurunkan berat badan. Memadai dengan usaha dan kebiasaan yang boleh kita lakukan. Apakah ia? jom kita baca lagi :)

a) JANGAN TERBURU-BURU 


Nikmatilah makanan dengan mengunyah secara perlahan-lahan kerana ia boleh mempengaruhi hormon rasa kenyang. Ini kerana, jika anda makan terlalu cepat, hormon rasa kenyang akan terhalang dan akan membuatkan anda sentiasa lapar.


b) TIDUR BERKUALITI

Berdasarkan kepada penelitian yang dilakukan oeh University of Michigan, dengan menambahkan satu jam lebih tidur lama setiap hari akan membantu menurunkan berat badan sebanyak 7kg  setahun. Malah, kualiti tidur yang baik akan menahan dari hormon lapar.

c) MAKAN SAYUR LEBIH BANYAK




Ketika makan malam, cubalah mengambil tiga jenis sayur. Cara ini untuk membantu mengurangkan lemak di perut. Selain sayuran , lengkapkan juga dengan mengambil buah-buahan. Ini kerana sayur dan buah kaya dengan serat dan akan membuatkan perut anda terisi penuh lebih lama.

d) JATUH CINTA DENGAN GANDUM





Salah satu makanan yang paling mudah untuk meratakan perut ialah gandum (oat). Ia juga untuk melindungi jantung daripada tumpuan kolesterol. Mulakan dengan pengambilan roti dan pizza.

e) GANTUNGKAN BAJU KEGEMARAN
  - Jadikan baju atau seluar kecil yang pernah membuatkan penampilan anda menawan sebagai motivasi. Gantunglah di tempat yang mudah untuk di lihat. Sekurang-kurangnya cara ini boleh menurunkan semangat untuk anda berusaha menurunkan berat badan dengan betul.

f) PILIHLAH SET KURUS SHAKLEE 



Vitamin shaklee yang sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa semulajadi untuk anda. Mudah sahaja, hanya menelan kapsul tersebut tanpa sebarang rasa yang kurang enak. Herb Lax dan Alfalfa berfungsi sebagai detox, iaitu proses membersihkan segala toksin, lemah dan lendir yang melekat di dinding usus yang mana dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah boleh cuba Alfalfa dan Hebx Lax pula bagi mereka yang mengalami masalah sembelit
Manakala, Lecithin pula berfungsi sebagai untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk bawa keluar daripada badan. 

Jika anda mahu dapatkan set kurus shaklee yang bak pisang goreng ini, sila dapatkan stok anda dengan saya. Hubuni saya segera untuk mendapatkan konsultasi secara percuma bersama saya. 


Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
........................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment