Monday 3 March 2014

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN

Assalamualaikum semua.
untuk entry kali ini saya mahu mengajak anda untuk menelusuri tentang permasalahan akibat kekurangan protin dalam tubuh. Untuk maklumat semua, senarai yang saya pamerkan ini adalah secara umum sahaja.

1. Anemia (kekurangan darah atau oksigen dalam darah)
2. Kidney Disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low Blood Pressure (tekanan darah rendah)
6. Low Blood Sugar (kandungan gula dalam darah rendah)
7. Nerve Instability (fungsi saraf tidak stabil)
8. Peptic Ulcer (ulser perut dan usus)
9. Poor Wound Healing ( luka lambat sembuh)
10. Poor Blood Circulation (pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor Vision (penglihatan kurang baik)
12. Irritability (badan mengeletar0
13. Fatigue (letih lesu)
14. Weakness (lemah)
15. Water Retension (tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (terencat akal)
17. Lack of resistance to infection (ketahanan rendah terhadap jangkitan)

Oleh hal yang demikian, cuba kita perhatikan. Ada tak simptom-simptom tersebut pada diri kita? Kalau ada, anda perlu cuba merawatnya. Tapi, kalau tidak ada, apa salahnya kalau kita mencegah terlebih dahulu kan? Ada pepatah mengatakan, "mencegah lebih baik daripada mengubati" So, tidak menjadi satu kesalahan rasanya untuk aplikasikan pepatah itu dalam kehidupan seharian kita.

SHAKLEE SOY PROTEIN ISOLATE POWDER

Ini adalah makanan utama dalam program shaklee. Sememangnya, ia amat penting untuk amalan diet harian kita kerana ESP ini merupakan minua yang berkhasiat. Kandungan sumber protein yang lengkap secara biologi yang bermutu tinggi dan di hasilkan daripada kacang soya bermutu tinggi. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee ini mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik untuk setiap hidangan yang kita ambil. Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semulajadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekalkan tisu-tisu yang sihat termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Lebih-lebih lagi, ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubah suai genetiknya. Ia "non-GMO" (Non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Ia di sahkan melalui program  "Identity Preservation Program" . Program ini bertujuan untuk memastikan soya yang digunakan oleh shaklee adalah dipantau ketat sejak mula soya ditanam, dituai, dan diproses.


Bulan MAC , Bulan Promosi ESP Shaklee. PM/CALL saya untuk dapatkan harga promosi.

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com
............................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment