Tuesday 1 April 2014

OSTEMATRIK SHAKLEE : MANFAAT UTAMA



APAKAH YANG DIMAKSUDKAN DENGAN OSTEMATRIK?

Ostematrik merupakan vitamin yang membekalkan nutrien-nutrien harian termasuklah kalsium yang isinya paling seimbang dalam memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. kalsium ini dapat membantu dalam pembentukan dan menguatkan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi Vitamin D, Magnesium, Fosforus, zinc, kuprum, manganes dan boron. Kesemua nutrien ini di ambil untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang lebih baik. Kaplet yang bersaiz kecil ini dan bersalut licin ini sangat mudah di serap dalam darah dan mudah juga di telan.


MANFAAT UTAMA OSTEMATRIK.
( khas untuk golongan yang anti susu )

1) Menguatkan tulang.
 Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia ( rickets dewasa ), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat. 

2) Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas.
 Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3) Meringankan stress
Ia mampu mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impul saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stres. Malah ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4) Memperbaiki masalah haid.
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesuim serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5) Pengalkalian tubuh
Kalsium adalah mineral alkalin dan ia berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti diwaktu umur tua, Tambahan pula, kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6) Memperbaiki hiperaktif perut dan sakit gastrik.

7) Vitamin D
Ia dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 apabila ia didapati mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian yang kurang terdedah kapada cahay matahari sewaktu musaim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak sangat perlu mengambil vitamin D.

8) Magnesium.
Ini adalah ion positif no. 2 penting di dala tubuh kita. Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilka tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit. 



Promosi April 2014 sedang berlangsung sekarang. Beli 6 percuma 1. Mari dapatkan stok terbaik anda daripada saya. Layanan mesra dari saya, konsultasi percuma juga di berikan dan servis terbaik juga saya pamerkan. 

SILA HUBUNGI SAYA SEGERA!!!! :)

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

-----------------------------------------------------------------------------
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment