Saturday 10 May 2014

SUSTAINED RELEASE VITA C 500 MG - VITAMIN C SHAKLEE

Assalamualaikum semua :)

Hari ni terlalu sibuk dengan aktiviti harian, sehinggakan lewat untuk menulis entry. Tapi, gagahkan juga untuk menulis. Abaikan lelah tu. Entry kali ni saya nak kongsi kepada semua tentang vitamin kegemaran saya dan semestinya korang semua. Apakah ia? Haruslah Vitamin C Plus. Hari-hari saya sangat kurang ummph apabila tertinggal vitamin c ni tau, Kenapa macam tu....haa, meh nak bagitau. 

Sebabnya :

  1. Anti-oksidan semulajadi
  2. Mengelakkan integriti sel
  3. Menggalakkan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah supaya sihat
  4. Menolong mengurangkan simtom alergi



PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE

" Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin c telah direka oleh Shaklee.Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebij buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembesaran 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menetang infeksi bakteria dan radikal bebas.

MANFAAT UTAMA VITAMIN C SHAKLEE

Membentuk Kolagen
Merangsang pembentukan kologen. Kologen adalah sebatian asa otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat ubtuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom selesema dan demam.

Memerangi Kanser
Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita. 

Mencantikkan Kulit
Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia
Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan

Mengekalkan Kolesterol Sihat
Ianya mempu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahn serebral dan skurvi.

AMARAN!!!
  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100 mg vitamin C
  • keresahan akan mempercepakan penyusutan vitamin C
  • Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak
  • Terlebih dos vitamin c (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit.

TAHUKAH ANDA?

---> Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri, seperti arnab mampu menghasilkan 18,000 mg (18g) vitamin C. Sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C.

---> Tambahan pula, vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh itu, adalah perlu untuk kita ambil vitamin C pada setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.

---> Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5,000mg (10 tablets) hingga 10,000mg (20 tablets) vitamin C sehari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Opps, lagi satu fakta yang korang perlu tahu :)

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60 mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilka vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh a[abila dipetik dan akan musnah apabila terdedah keada kepanasan. 

Haa...banyakkan manfaat yang kita peroleh jika kita ambil Vitamin c shaklee kan? dan banyak juga keburukan jika kita tidak ambil vitamin C. Keputusan di tangan anda :)

Hubungi saya untuk mendapatkan Vitamin Sihat anda, VITAMIN C SHAKLEE

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
..............................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment