Sunday 1 June 2014

VITAMIN PELAJAR PINTAR

Assalamualaikum semua, hari ni saya sangat berbesar hati untuk berkongsi dengan semua mengenai vitamin-vitamin untuk pelajar supaya lebih fokus, cergas dan pintar. Almaklumlah, sekarang dah masuk pertengahan tahun 2014 dan sedia maklum kita ketahui kebanyakan pelajar akan mengahadapi peperiksaan yang besar-besar seperti SPM, STPM, pelajar universiti pun akan menghadapi peperiksaan juga kan? Jadi, jom kita lihat vitamin apa yang sesuai untuk pelajar.





OMEGA GUARD

  • Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3yang ditemui dalam ikan laut dalam.
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperoleh melalui pemakanan.
  • Shaklee Omega Guard  TM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • Dalam bahasa yang mudah, pengambilan Omega Guard dapat membantu kita untuk meningkatkan kecergasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.

LECITHIN

  • Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya Lecithin merupakan sumber utama kolina.
  • Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine. Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan , konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlati, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan lain-lain.
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmiter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak berfungsi, itu akan tergugat . 30% otak adalah terdiri daripada Lecithin manakala 70% pula ialah lemak di hati  adalah lecithin.
  • Lecithin shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin. Tiada perasa tiruan, tiada pewarna,dan tiada bahan pengawet tambahan.
B COMPLEX
  • Sangat penting dalam memetabolisme karbohidrat, lemak dan protein dan anti-stress ( penenang)
  • Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar supaya sentiasa dalam mood ceria, berfikiran positif. Apabila kurangnya rasa stress dan moody secara automatiknya kita akan lebih mampu menumpukan sesuatu yang kita lakukan. 
  • Vitamin B complex juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment