Monday 9 June 2014

SUMBER INSPIRASI : SHAKLEE NATIONAL CONFERENCE 2014


Allahuakbar!
Alhamdulillah!
Alhamdulillah!
Alhamdulillah!



Assalamualaikum semua, hari ini saya sangat berbesar hati untuk berkongsi dengan semua pengalaman saya berada di National Conference 2014 ini. Alhamdulillah sekali lagi kerana di usia muda saya sekarang saya berkesempatan untuk berjumpa dengan insan-insan hebat seperti mereka. Kenapa saya menganggap mereka hebat? Allahurabbi, mari saya kongsikan :)

Saya berasa sangat bangga kerana dapat berpeluang bersemuka dengan insan-insan hebat ini. Aura mereka amat kuat sehingga dapat membakar semangat saya untuk terus berusaha, berjuang bersungguh-sungguh untuk terus gigih dalam berbisnes Shaklee. 

Semasa acara berlangsung, saya ratit memerhati insan-insan hebat ini yang beratur sambil mendukung anak kecik, ada juga yang memimpin anak-anak mereka untuk sama-sama naik ke pentas. Dalam hati saya berkata, Ya Allah, hebatnya korang. Di situ saya terdetik dengan status "single" yang saya pegang sekarang yang tiada tanggungjawab menjaga suami dan anak, saya berasa sedikit malu. Malah, sempat saya pahat dalam hati untuk terus berusaha dalam shaklee, kenapa mereka boleh saya tidak. 


  • Mereka mempunyai anak-anak yang kecil yang amat memerlukan penjagaan, perhatian dan kasih sayang yang penuh.
  • Mereka juga sibuk dalam kerjaya mereka yang masing-masing memegang jawatan tinggi dan berpangkat seperti doktor, peguam, jurutera dan cikgu/pensyarah. Hal ini sememangnya memerlukan pengorbanan masa, tenaga dan juga idea.
  • Mereka mempunyai suami yang juga memerlukan layanan dan perhatian. Rumah tangga harus di urus rapi.
Insan-insan ini sangat hebat kerana mereka tidak menggunakan maid/ orang gaji/ helper dan sebagainya. Mereka hanya memerlukan tenaga, tangan dan kaki untuk terus proaktif dalam melakukan kerja harian yang super banyak. 

SubhanaAllah hebat!

Saya memetik kata-kata Pm Nur Laila,
"KALAU IMPIAN SEBESAR GAJAH, JADIKAN ALASAN SEBESAR KUMAN" 

MashaAllah, masa itu perasaan saya sangat berderau apabila mendengar kata-kata beliau. Masuk terus ke dalam hati, hampir menangis saya pada masa itu. 

Dalam pada masa yang sama, mata saya asyik melihat mereka mengambil anugerah. Alhamdulillah, berbaloi dengan usaha mereka Kerja keras mereka selama ini sudah membuahkan hasil. Saya perlu berkerja keras seperti mereka. Tiada alasan yang perlu saya cipta, saya hanya nampak kejayaan itu. Saya mahu buktikan kepada sesorang yang saya bukan orang yang tidak boleh berjaya dalam apa-apa bidang. Saya boleh! Semoga kejayaan itu milik saya.

Selain itu, saya tumpang gembira juga dengan pencapaian kakak saya merangkap neny saya yang kini bergelar Master Lydzar Rusman. Beliau dapat apa yang diimpikan sejak dua tahun yang lalu, kini saya akan duplikasikan apa yang beliau lakukan sehingga berjaya seperti sekarang. 

Apa yang beliau dapat pada National Conference 2014?


  1. Percutian 3 hari 2 malam yang ditaja sepenuhnya oleh Shaklee di Sunway Resort and Spa. Kalau nak tahu, rate semalaman di situ ialah  lebih RM500.
  2. Makan malam dengan tema "Glitterz Nite".
  3. Pelbagai anugerah dan trofi serta wang tunai juga dimiliki. Berbelas-belas anugerah juga sehingga saya keliru. 
  4. Tiket percuma sekeluarga di Taman tema Sunway Lagoon.
Ya Allah, best ok best!!!

Saya nak lagi! 
lagi dan lagi!!!

Nak macam kakak saya!

Di sini saya sangat berbesar hati untuk mengajak korang semua untuk mengubah nasib dan ingin menambah pendapatan lain bersama-sama saya dalam Shaklee. Shaklee Malaysia sangat berbeza dengan MLM yang lain. Apa yang best apabila join Shaklee untuk yang ingin berbisness :
  • Modal RM75 seumur hidup. Tidak perlu maintain point untuk kekalkan keahlian.
  • Tak perlu keluar meninggalkan anak dan suami pada malam hari.
  • Tiada konsep pembelian pangkat. 
  • Wajib ada kemahuan tinggi, semangat juang untuk dapatkan sesuatu.
  • Perlu mengorbankan sedikit masa rehat, menonton televisyen dan sebagainya untuk sementara waktu.
Ok lah, saya nak kongsikan beberapa keping gambar sebagai pembakar semangat untuk diri saya terutamnya :)

 Saya sangat cemburu dengan insan-insan yang mana gambarnya ada di dinding ini!!!

Saya dan kakak sulung berselfie :)


 Pm Nur Laila super hebat!


Master Lydzar Rusman, sumber inspirasi saya!


Pm Lyna Noh & master Lydzar Rusman yang cantik!



I AM GREAT! 
I AM FANTASTIC!
i AM CHAMPION!!!
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment