Thursday 5 June 2014

TIPS SUPLEMEN KESUBURAN UNTUK LELAKI


Sudah lagi terang lagi bersuluh, ramai dalam kalangan kita yang sudah berumah tangga buntu untuk menyelesaikan masalah kesuburan. Baik lelaki mahupun wanita. Hal ini kerana, salah satu sebab perkhawinan itu untuk mempunyai zuriat iaitu anak. Nabi Muhammad sendiri menggalakkan umatnya meramaikan ummah malah dasar dalam negara juga tidak melarang untu kita punyai anak lebih dari seorang. 

Benar!

Kita perlu mencari solusinya!

Vitamin E Shaklee merupakan vitamin kesuburan lelaki atau lebih di kenali sebagai " vitamin cinta". Vitamin E ini amat diperlukan oleh para gagah perkasa untuk meningkatkan kesuburan. Satu kajian pada tahun 1992 telah membuktikan bahawa tikus yang diberikan diet TANPA VITAMIN E menjadi tidak subur dan tidak membiak. Namun begitu, sebaik sahaja diberikan minyak gandum yang kaya dengan vitamin E sebagai sebahagian diet mereka , didapati bahawa masalah kesuburan mereka dapat dipulihkan.

Hal ini telah membuktikan bahawa hasil daripada kajian tersebut menunjukkan Vitamin E amat penting untuk diberikan kepada lelaki untuk melindungi dan meningkatkan kesihatan sel tubuh. Setiap bahagian tubuh manusia memounyai berjuta-juta sel , termasuklah organ-organ pembiakan seperti telur dan sperma.



Mungkin anda terdetik di hati, kenapa tikus sedangkan kita ini manusia?

Satu kajian telah dijalankan di sebuah "Infertility Centre" di Iran oleh Muhammad K Moslemi dan juga kajian oleh Samaneh Tavanbakhsh dari Jabatan Urologi, Fakulti Perubatan di Qom University of Medical Sciences, Qom pada tahun 2011 melibatkan 690 lelaki yang mengalami masalah kesuburan dan diberikan suplemen VITAMIN E (400 IU) dan SELENUIM (200 mcg). Hasil daripada kajian ini menunujukkan keputusan yang memberangsangkan apabila kadar radikal bebas dalam badan memberikan kesan kepada kesuburan dan fungsi seksual seorang lelaki kerana ia merosakkan DNA sperma. 

Manakala, kekurangkan selenium dan vitamin E akan memberi impak kepada kesuburan lelaki. Kajian ini jelas membuktikan betapa kritikalnya kekurangkan VITAMIN E untuk kesuburan lelaki. 

Kajian lain juga mendapati bahawa Vitamin E mampu meningkatkan kesihatan dan kualiti sperma. Dalam satu kajian, ia menunjukkan pergerakan sperma. Peratus sperma hidup dan peratus spermatozoa normal . Kesemuanya meningkat dengan penambahan vitami E dan Selenium sahaja. 

Oleh ha yang demikian, tunggu apa lagi. Usah gusar, usah khuatir tentang masalah kesuburan lagi. Apa yang penting, anda mahu tahap kesuburan anda meningkat. Jom hubungi saya untuk mendapatkan VITAMIN E YANG PALING LENGKAP DI PASARAN. 

Buktikan anda seorang yang sangat prihatin terhadap tahap kesuburan anda keran ia adalah bukti bahawa anda benar-benar maskulin sejati.


untuk suami
Untuk isteri 
Jom hubungi saya :)

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment