Saturday 14 June 2014

PHYTOCOL- ST : MENGHALANG DAN MENYEKAT KOLESTROL BERMAHARAJALELA

Setiap tahun, Shaklee akan melancarkan produk terbaru iaitu PHYTOCOL-ST. Ehh, sebut betul-betul tau bukan phytoscience tapi PHYTOCOL-ST. Atau boleh sebut "FY-TO-KOL-ST" huhuhu...

Jom kenali apa itu phytocol-st :)



KELEBIHAN PHYTOCOL-ST

Phytocol-st adalah formula proprietri yang membekalkan 2000 mg Fitosterol pada setiap hari. Antara kelebihannya:

  • Rumusan mantap daripada beberapa jenis fitosterol
  • Membekalkan 2000 mg fitosterol pada setiap hari.
  • Menepati 100 % keperluan harian fitosterol yang disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) 
  • Tiada tambahan pengawet, pewarna, perisa dan pemanis.
APA ITU FITOSTEROL?


Fitosterol ( sterol dan stanol tumbuhan ) adalah satu bahan yang ditemui didalam membran sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai jenis tumbuhan, sayur-sayuran, buah-buahan dan bijirin. Dianggarkan 200-400 mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50 mg stanol tumbuhan yang kita makan setiap hari.

KENAPA PERLU AMBIL PHYTOCOL-ST?

Institut Kesihatan Kebangsaan mencadangkan pengambilan 2000 mg Fitosterol setiap hari, bersama-sama diet rendah lemak tepu dan rendah kolestrol disamping tinggi serat laut , bersenam, penurunan berat badan. 

Tahukah anda?

Lebih 6 juta rakyat Malaysia di kesan mempunyai paras kolestrol yang tinggi di dalam tubuh. Kajian mendapati, tinjaun telah di lakukan pada tahun 2011 oleh Malaysian National Health and Morbidity tentang permasalahan paras kolesrol ini.

Adakah anda tergolong dalam 6 juta orang tersebut? Bagi mereka yang tidak tahu paras kolestrol, anda perlu luangkan masa untuk membuat pemeriksaan terhadap tahap kesihatan anda.

Tapi, jika anda tidak mahu mengambil bekalan Fitosterol yang mencukupi, anda perlulah mengambil:

  • 200 batang lobak merah, atau
  • 70 keping rotigandum, atau
  • 425 biji tomato
Bak kata Roger Barnett," jika tidak mahu membeli sebarang supplemen, you may eat well everyday". Mampukah kita makan sebanyak itu? Jom tanya diri sendiri, make it choice!

Jadi, langkah paling mudahnya ialah dengan mengambil PHYTOCOL-ST yang telah lengkap dengan 2000 mg Fitosterol  :)


Mudahkan? Jom order :)

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com












No comments:

Post a Comment