Monday 2 June 2014

MANFAAT DAN KELEBIHAN VITAMIN E SHAKLEE


Pelbagai Vitamin E yang dapat dilihat dijual di pasaran. Mana satu pilihan anda? Tips mudah untuk anda ialah dengan memilih Vitamin E yang mengandungi Selenium. Seperti yang sedia maklum, vitamin E shaklee adalah vitamin E yang terbaik untuk anda. Nak tahu kenapa? 




Vitamin E shaklee dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diektrak d-alpha tocopheryl. D-alpha tocopheryl yang aktif secara fisiologi dan di gabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap dipasaran.

 Selain itu, ia mengandungi 10 mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel darah merah dan tisu-tisu otot. ia juga adalah penyahtoksik semulajadi logan berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina. 

MANFAAT UTAMA VITAMIN E SHAKLEE

1. Melindungi Jantung




Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat mampu melindungi sel darah merah untuk mengekalkan pengasidan lipid, meningkatkan kolerterol HDL. Selain itu, ia mampu mengurangkan tekanan darah, meghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik dan penyakit jantung serta lain-lain.

2. Mempertingkatkan kemampuan Reproduktif



Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

3. Anti Penuaan




1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne, dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka, dada dan otot peha. 

4. Anti-oksidan yang kuat


Pengambilan lebih dari 1200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Selain itu, ia juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak mata dan masalah penglihatan.

5. Kelestarian Tenaga



Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih. Lelaki perlu mengambil Vitamin E sebagai suplemen utama anda :)


  • Menghasilkan sperma yang banyak
  • Mempertingkatkan paras testosteron di dalam badan
  • Memperbaiki kualiti sperma dan membantu pergerakkan sperma
  • Mengelakkan cepat letih dan lesu
  • Meningkatkan daya tumpuan
  • Mengelakkan mati pucuk

6. Memperbaiki Arthritis


Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi

7. Menghalang keguguran

Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pra-haid dan sindrom menopaus sperti hot flush. Digunakan pada kajian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.

8. Memperbaiki Parut


Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dileakkan terus pada luka untk mnegurangkan kesan parut.

Jom dapatkan vitamin E anda dengan saya :)

Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/

*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment