Thursday 3 April 2014

KHASIAT OSTEMATRIK = MELEGAKAN SAKIT SENDI, TULANG DAN GIGI DENGAN BERKESAN.


Assalamualaikum dan selama pagi sahabat blogger :)
Hari ini saya nak share mengenai khasiat ostematrik yang dapat melegakan sakit sendi, tulang dan gigi dengan berkesan, InsyaAllah.

Mengekalkan kesihatan tulang secara optima sememangnya sangat penting bagi mendapatkan kesihatan secara menyeluruh. Hal ini kerana, ia merupan kmponen utama yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta keadaan ini juga boleh membuatkan kita bebas melakukan aktiviti seharian.



" Kalsium penting untuk pembentukan dan penyelenggaraan tulang dan gigi, pembekuan darah, denyutan jantung yang normal dan rembesan hormon"


Persoalannya sekarang, sejauh mana kita mengambil berat tentang kesihatan tulang, sendi, otot dan gigi yang telah kita gunakan pada setiap hari ini? Sama ada sedar atau tidak, kita sering mengeluh dan mengadu bahawa kita sakit pinggang, nak buat sesuatu seperti duduk, bangun dan bergerak. Kesemuanya sudah menjadi susah kerana kita kurang mengambil berat terhadap kesihatan tulang kita. Pada masa itu, nak salahkan siapa? Oleh itu, amat perlulah jika kita sedar akan kesihatan tulang pada usia muda ini. 

Betul tak? Jadi, jangan sesekali memandang enteng akan permasalahan ini ye :)

Sebenarnya, siapa yang perlu mengambil vitamin Ostematrik ini ye? 

Jawapannya= KITA SEMUA LAH ^_<

Ada juga masyarakat dalam kalangan kita ini sememangnya mengamalkan pemakanan khasiat untuk kesihatan berpanjangan seperti rajah di atas.

                                   

Namun begitu, ada juga dalam masyarakat kita hanya tangkap muat sahaja dalam memilih makanan. Almaklumlah kebanyakan dengan dunia yang serba sibuk ini tidak sempat untuk memilih makanan yang berkualiti sebagai makanan utamannya. Terutamannya golongan bekerja atau banyak faktor lain lagi. Bagi mereka yang tidak mengambil kalsium dengan mencukupi, amat perlulah mereka mengambil suplemen yang cukup mengandungi sumber kalsium yang membolehkan tulang dan sendi mereka mendapat khasiat yang mencukupi. 


OSTEMATRIK SESUAI UNTUK=

1. Bagi mereka yang selalu mudah menghadapi stress, mudah kejang, ada masalah water retention, orang yang mengalami pra-haid dan sembelit, pastikan diri anda mengubah dan menjaga diri anda dengan OSTEMATRIK.

2. Jika anda seorang yang bekerjaya dan mudah keletihan, sudah pasti anda amat memerlukan vitamin OSTEMATRIK bagi membantu anda lebih bertenaga sepanjang hari.

3. Bagi anda seorang ibu yang mengandung, sememangnya anda memerlukan OSTEMATRIK untuk mengelakkan anda berasa kekejangan.

4. Jika anda seorang ibu yang menyusukan anak, anda sudah pasti memerlukan OSTEMATRIK untuk menggalakkan pengeluaran susu badan anda dengan lebih provide dengan prinsip utama penyusuaan.

5. Jika anda seorang wanita, OSTEMATRIK membantu anda bagi mengelakkan pereputan tulang (osteoperosis).

6. Jika anda mempunyai masalah berat badan yang berlebihan, anda memerlukan OSTEMATRIK demi memastikan kepadatan tulang anda agar mampu menampung tubuh anda.


Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin OSTEMATRIK ,yang sedang berlangsung promosi beli 6 percuma 1. Sila hubungi saya segera :)


Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
.............................................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment