Thursday 3 April 2014

SET KESIHATAN SENDI DAN TULANG


Penjagaan sendi dan tulang sememangnya sangat penting untuk semua peringkat umur. Tahukah anda, kekurangan kalsium di dalam tulang berlaku seusia 25 tahun. Sekarang berapa umur anda? patutlah sakit-sakit sendi dan tulang kan? Jika anda ingin tahu bahawa tubuh manusia ini di sokong oleh tulang rangka yang terbentuk kira-kira 206 yang dihubungkan oleh 360 sendi yang mana setiap satu mempunyai fungsi yag tersendiri. Tulang rangka merupakan pusat pengeluaran sel darah dan menyimpan 99% kalsium di dalamnya.



Amalan gaya hidup yang tidak sihat seperti kurang bersenam, hanya melepak di hadapan televisyen atau komputer, pengambilan nutrein yang tidak mencukupi boleh menyebabkan beberapa fenomena penyakit yang bahaya seperti osteperosis dan osteoathritis.

Osteperosis adalah tulang yang kurang tumpat. Ia mudah menyerang golongan wanita. Ini kerana golongan wanita akan mudah kehilangan atau kekurangan kalsium semasa mengandung dan menyususkan anak. Selain itu, wanita juga akak kehilangan kalsium semasa kedatangan haid. Apabila tulang kurang tumpat, tulang tersebut akan mudah bengkok dan seterusnya akan menyebabkan wanita tersebut kelihatan bongkok.

 Osteoathritis pula ialah di mana keadaan sendi-sendi dan tulag-tulang rosak dan haus. Keadaan ini menyebabkan tulang-tulang tersebut berlaga dan menyebabkan kesakitan seterusnya menjadi bengkak dan kejang.

Oleh hal yang demikian, saya mencadangkan beberapa tips bagi mengatasi masalah sendi dan tulang.

1. Mengamalkan nutrien seimbang.




Untuk mendapatkan tulang yang sihat, sumber kalsium merupakan sumber yang sangat penting untuk di ambil. Kalsium memainkan peranan utama. Malaysia Nutrien Intake (RNI) menyarankan pengambilan sebanyak 1000mh kalsium pada setiap hati dan 1500mg glucosamine untuk kesihatan sendi berpanjangan. Asid lemak omega-3 juga penting untuk mengatasi masalah kesakitan sendi.


2. Bersenam secara konsisten



Tulang adalah tisu hidup yang bertindak pada senaman dan pemakananuntuk menjadi lebih kuat. Otot akan menjadi lebih besar dan kuat apabila kita selalu menggunakannya. Begitu juga dengan tulang, tulang akan menjadi lebih besar dan kuat dan lebih padat apabila membuat ia bekerha dan nutrien tulang yag betul.

3. Mengamalkan suplemen

Mengamalkan suplemen juga merupan cara terbaik untuk membaiki dan mengekalkan kesihatan tulang dan sendi.



Advance Joint Health Tablet

AJHT menyokong sendi dalam tiga cara =

Ekstrak Boswellia - Meningkatkan keselesaan sendi.
Dalam perubatan Ayurverdic, Boswellia digunakan untuk merawat ostheoarthitis dan rheumatoid. Asid Boswellia adalah komponen utama aktif ekstrak Boswellia.

Ekstrak Jagung ( glukosamin ) - Meningkatkan kesan kusyen.
Glukosamin adalah satu jenis gula amino yang berfungsi sebagai blok utama pembentukan proteoglycans, komponen struktur rawan dan membekalkan pelincir dan kusyen kepada sendi.

Vitamin C, Zink, Kuprum dan Mangganes - Memelihara kesihatan tisu penyambung.
Vitamin C adalah nutrien yang penting dalam sintesis kologen. Zink, Tembaga, dan Mangan pula bertindak sebagai mineral surih yang diperlukan untuk membina tisu penghubung.

Ostematrik

Ostematrik mengandungi kalsium yang isinya paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulannya yang unik yang mengandungi kalsium, Vitamin D, Fosforus, Kuprum, Zink, Manganes dan Boron.

Omega Guard

Minyak ikan terbaik di dunia. Diekstrak dari ikan laut sejuk seperti sardin, mackerel, herring, anchovies diperairan Jepun. Ia bukan dari minyak hati ikan. Omega Guard adalah3 kali lebih tumpat dari ketumpata minyak hati ikan . Ia juga merupak minyak ikan yang paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectum penuh 7 asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA,DHA, ALA. Ia juga membekalkan 905mg asid lemak omega-3 dan HDA.




Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
............................................................................................................................................

*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com


No comments:

Post a Comment