Wednesday 2 April 2014

OSTEMATRIK : SUMBER KALSIUM TERBAIK ANDA


Tahukah Anda?

Tubuh kita mempunyai 206 tulang yang bertindak sebagai penyokong dan membuatkan otot-otot kita melekat. Hal ini telah menyebabkan kita bebas melakukan sebarang pergerakan seperti duduk dan bangun serta bebas bergerak. Terdapat dua jenis tulang iaitu Kortial dan Trabekular dimana ia sangat penting untuk membentuk sistem rangka badan.

Tulang Trabekular mewakili 20% jisim tulang, kurang tumpat, lebih elastik dan mempunyai kadar penggantian yang tinggi berbanding tulang Kortial.

 Oleh hal yang demikan, amat wajiblah kita menjaga kesihatan tulang bagi mengelakkan masalah-masalah seperti osteperosis, otot dan saraf. Sememangnya kalsium merupakan mineral terbesar di dalam tubuh. Sebagai contoh, tulang dan gigi mengandungi kalsium sebanyak 99% kalsium. 


OSTEMATRIK BUKAN SEKADAR KALSIUM.

" Kalsium amat penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Sementara Magnesium pula perlu diambil untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Namun begitu kebanyakkan orang mengambil terlalu banyak kalsium tapi tidak cukup dalam magnesium."



Kajian menunjukkan pengambilan Kalsium yang berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang-tulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala-gejala osteorthrisis.

Ostematrik Shaklee ini mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. 

APAKAH AKIBAT KEKURANGAN KALSIUM DIDALAM BADAN?

1. Osteoporosis.
Kepadatan tulang di dalam tubuh badan bergantung kepada jumlah kalsium yang anda ambil. Jika jumlah kalsium yang anda ambil setiap hari mencukupi, masalah kerapuhan tulang pasti tidak akan mudah berlaku. Jika tidak, sudah pasti terdapat gangguan metabolisme tulang yang menyebabkan kerapuhan tulang.

2. Masalah otot.
Kesakitan tulang otot pasti akan berlaku jika anda kurang mengambil kalsium. Pergerakan anda jadi tidak normal kerana kehilangan keseimbangan dan kebolehan koordinasi kerana gerakan tubuh bergantung pada stimulasi tulang otot. 

3. Daya ingatan semakin kurang.
Oin kalsium sangat penting ketika proses penghantaran maklumat ke saraf. Rangsangan saraf otak berkait rapat dengan penghantaran ion kalsium didalam dan diluar  neuron. Ia secara tidak langsung boleh menyebabkan hambatan mekanisme rangsangan dalam  tubuh menjadi tidak teratur. 

4. Maslah Jantung.
Fungsi jantung dan sumber tenaga yang diperolehi untuk bekerja juga turut dipengaruhi oleh sumber kalsium. Jika ia tidak dapat sumber tenaga yang cukup, ia pasti menghadapi masalah untuk mengepam darah ke seluruh tubuh badan dan sel tubuh. 

Betapa pentingnya sumber kalsium untuk tulang dan otot kita. Oleh hal yang demikian, kita perlulah sedar akan kepentinganya dan perlu dilakukan dari muda lagi. 

Sila hubungi saya untuk mendapatkan stok vitamin kalsium ( OSTEMATRIK) anda. 

PROMOSI APRIL 2014, BELI 6 PERCUMA 1.


Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
..............................................................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment