Monday 28 April 2014

MASALAH KEPUTIHAN : ATASI DENGAN ALFALFA COMPLEX






APA ITU KEPUTIHAN?

Keputihan merupakan sejenis bendalir dari fajar atau lebih di kenali sebagai keputihan yang mana ia merupakan masalah biasa dan acap kali terjadi dalam kalangan wanita marcapada ini. Namun, ia tidak boleh di pandang enteng. Hal ini kerana, masalah keputihan terdiri daripada dua keadaan sama ada  keputihan normal mahupun keputihan berpenyakit. 

keputihan juga membawa petanda banyak jangkitan kuman seperti syphils, gonorrhea atau lain-lain jangkitan. Ia juga mampu mengundang kepada jangkitan yang lebih kronik seperti kanser di bahagian peranakkan iaitu seperti kanser serviks. Mari kita perincikan lebih lanjut masalah berkaitan yang sangat sinonim dengan wanita.

Keputihan Normal

 Kebiasaanya akan mengeluarkan bendalir yang berwarna jernih, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal biasanya akan berlaku sebelum dan selepas kedatangan haid, watu sekitar ovulasi, rangsangan seksual dan stress.

Keputihan Tidak Normal

Warna lendir yang keluar agak pekat sepeti warna susu basi, kuning atau kehijauan ( mengikut tahap penyakit ). Ada kalanya berwarna coklat dan diiringi darah. Menimbulkan rasa ketidakselesaan dan akan berasa kegatalan dan bau yang tidak menyenangkan.

Tanda-tanda keputihaan yang tidak normal perlu di ambil perhatian secara serius. Hal ini mungkin di sebabkan jangkitan kuman.

Statistik juga menunjukkan bahawa 75% wanita yang mengalami masalah keputihan ini adalah wanita yang dari kalangan yang telah berumah tangga. Ia juga berkemungkinan daripada aktiviti seksual di antara suami dan isteri. 

Mari kita lihat pula, bagaiman pula situasi yang membolehkan keputihan tidak normal ini wujud. 

Punca dan faktor

1. Pada Masa Sedang Subur.
- Pada waktu subur, tubuh wanita sedang giat menghasilakn hormon estrogen akibat bendalir yang di hasilkan oleh vagina akan lebih banyak dari biasa.

2. Ketika Hamil
- Ketika hormon estrogen lebih di keluarkan pada waktu itu keputihan penting untuk menjaga kelembapan sekaligus meningkatkan persediaan vagina melakukan perenggangan ketika waktu untuk melahirkan.

3. Saat Terangsang
- Lendir di vagina akan lebih banyak keluar jika wanita terangsang secara seksual. Cairan yang keluar ini berfungsi sebagai pelincir yang membantu saat melakuka hubungan seksual.

4.Berat Badan yang Berlebihan
- Apabila lemak terlalu banyak di kaki atau celah peha dan kelangkang ini akan menjadikan kawasan ini tadi lembab dan memudahkan kulat membiak dan keputihan terjadi.

5. Minum / Makan Antibiotik dalam Dos Tinggi
- Dalam vagina terdapat bakteria yang bertugas menstabilkan keasidan pH vagina agar tetap dalam keadan asid dan antibiotik yang di ambil secara berlebihan akan membunuh bakteria yang berguna tadi dan seterusnya akan merosakkan kestabilan pH vagina dan seterusnya akan menyebabkan kulat dan bakteria berkembang baik dan akhirnya keputihan akan terjadi.

Masalah keputihan yang tidak normal perlu di atasi segera, perlu ambil langkah pencegahan awal. Terus jumpa doktor sekirannya anda mendapati keputihan anda semakin teruk.






Anda juga boleh selesaikan masalah yang anda alami ini dengan langkah pencegahan seperti dengan mengambil vitamin ALFALFA COMPLEX . Ramai yang telah berhasil dengan mengamalkan vitamin ALFALFA dari produk Shaklee. Alhamdulillah, semakin ramai yang mencuba, semakin ramai yang telah berjaya merawat masalah keputihannya.

Jom dapatkannya melalui saya :)


Ezaty Rusman
☏ 013-5954 921
✉ luvly.izzati@gmail.com
http://kauntersihat.blogspot.com/
..........................................................................................
*Produk ini tidak bertujuan unuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihadapi. Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini, Pekan. Muadzam & Kuantan. Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 0135954921 Email : luvly.izzati@gmail.com

No comments:

Post a Comment